Medewerker verzekeringen
Wat ga je doen?
Jij bent voor alle collega’s het aanspreekpunt en de vraagbaak op het gebied van verzekeringen. Jij behandelt de personele schadedossiers en onderhoudt contact met het landelijke Expertisebureau en verzekeraars voor de afhandeling van de dossiers. Jij bent verantwoordelijk voor de brievencorrespondentie met collega’s. Daarnaast doe jij de volgende zaken:
- Jij denkt mee en helpt met aansprakelijkheidsstellingen (zowel aansprakelijk gesteld worden als aansprakelijk stellen);
- Volgt de actuele ontwikkelingen op het gebied van verzekeringen en communiceert dit naar de collega’s;
- Kan trends waarnemen m.b.t. schades/declaraties en neemt hier actie op;
- Adviseert op het gebied van verzekeringen, organisatiebrede risico’s en polissen;
- Beheert diverse polissen (wagenpark, reisverzekeringen, aansprakelijkheid enz.);
- Levert verzekeringskennis bij het inkopen en aanbesteden van de polissen;
- Denkt mee over de juiste interne processen.
Het team
Je komt te werken binnen de afdeling HR. Deze valt als afdeling binnen de sector Strategie & Bedrijfsvoering en bestaat uit 20 collega’s. HR adviseert de organisatie op verschillende terreinen zoals: HR-advies, arbo, vitaliteit, personeels- en salarisadministratie en recruitment. Wij zijn er voor mens en organisatie. We werken er dagelijks aan collega’s de juiste voorwaarden en verdere groei te bieden, zodat zij hun werk goed en veilig kunnen doen.
Wat breng je mee?
Je hebt affiniteit met verzekeringen en je wilt mensen ondersteunen bij schadedossiers en helpen om processen te optimaliseren. Adviseren doe je zowel gevraagd als ongevraagd, daarom is het belangrijk dat je communicatief sterk bent en duidelijk kan zijn in de mogelijkheden en onmogelijkheden van verzekeringen.
Daarnaast neem je mee:
- Een afgeronde HBO-opleiding met een aantal jaar werkervaring op het gebied van verzekeringen;
- In het bezit zijn (of studerende zijn) voor diploma’s Wft Schade Zakelijk en/of Wft Inkomen danwel bereid zijn deze te halen;
- Analytisch vermogen, de vaardigheden om realistisch en in processen te denken;
Over Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant
Samen maken we de regio veiliger is onze missie. Dit doen we voor de veiligheid van de inwoners van onze 24 gemeenten. We werken aan het voorkomen van incidenten en het verkleinen van risico’s in de regio én we staan 24/7 paraat voor de bestrijding van incidenten, klassieke rampen en moderne crises. Daarvoor bundelen we de krachten van inwoners, ondernemers, bestuurders, partners, hulpverleners en onze medewerkers. We zijn zowel een netwerkorganisatie als een krachtige hulpdienst.
Dit bieden wij
Als Medewerker Verzekeringen bij de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant doe je belangrijk werk voor de organisatie. Je draagt bij aan de goede zorg voor en ondersteuning van onze collega’s die in hun werk worden geconfronteerd met schades en letsel.
Daarnaast bieden wij:
- Een functie voor 24 uur per week;
- Een salaris binnen schaal 9 (max. € 4.835,- bruto per maand bij 36 uur);
- Een Individueel Keuze Budget (18,63% van je salaris) dat je kunt laten uitbetalen of kunt inzetten voor flexibele arbeidsvoorwaarden;
- De standplaats wordt Breda. Locatie afhankelijk werken en thuis werken behoren tot de mogelijkheden. Je kunt jouw werktijden in overleg flexibel indelen;
- Een thuiswerkvergoeding van € 3,- per dag;
- Een budget om jouw thuiswerkplek goed in te richten;
- Aansluiting bij het ABP-keuzepensioenfonds.
Wij leren je graag kennen
Heb je naar aanleiding van onze vacature nog vragen? Dan kan je bellen of mailen met Richard Holl (Afdelingshoofd HR 06-55762496 / richard.holl@vrmwb.nl). Voor algemene vragen over de sollicitatieprocedure of werken bij de Veiligheidsregio kan je mailen naar werkenbij@vrmwb.nl.
Solliciteren kan eenvoudig middels onderstaand formulier. We zien je cv en korte motivatie graag tegemoet. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Onze vacature blijft openstaan tot we de juiste kandidaat hebben gevonden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.